La´Lottas blogg

Alla inlägg under maj 2012

Av La´Lotta - 30 maj 2012 10:17

Vill ni höra mer av Stefan Sundström finns det flera videos att välja på efter Latlåt från Farsta.

Klicka, lyssna och lär när ni läser min blogg. I dag blir det en dag ute, La´Lotta ska klippa lite gräs.


Av La´Lotta - 29 maj 2012 13:15


 

Det kom en ny gråhårig gäst och hälsade på i växthuset.


      


Men det var snart färdigkollat för hans del.

Tips! Klicka på bilderna om du vill se dem större



Av La´Lotta - 27 maj 2012 19:43


I dag är det La´Mammas dag och La´Lotta har fått en stor fin Änglatrumpet.

Doftar lika ljuvligt som den är vacker.


 


Av La´Lotta - 27 maj 2012 19:41

Fina pinnar jag hittade på loppis eller hur?


 

Av La´Lotta - 26 maj 2012 21:06

Majbritt har legat ner mina små pumpor och tror att jag byggt ett bajshus till henne.

Hon trivs där inne i värmen så jag funderar på hur jag ska fixa en katthylla annars ligger hon väl sönder mer. Eller inte!!för hon ligger väl inte på någon hylla i alla fall........?


     


Av La´Lotta - 24 maj 2012 10:06

   

Nu blommar Brudspirean och doftar underbart. Berget är lilatäckt och endast två blomklasar är uppätna.

Endel år har jag haft berget täckt med stjälkar. inte så kul men någon (antagligen rådjuret) har varit mätt och belåten.

 


Forsytian var gul och vacker men blommade ut på bara ett par dagar nu när det vart så varmt.


 


En av Azaleorna har fullt med knopp och blommar i ljuslila. De andra har blommat ut.

Nu väntar jag på att den stora ska blomma.

I dag ser det ut som det blir en dag eller i alla fall del av dagen i solstolen.


Av La´Lotta - 22 maj 2012 10:26

I går sågade jag till skyltar till mina lådor i växthuset. Jag har ju planterat en massa så jag måste veta vad som kommer upp --- allt är ju snarlikt. Jag hade tänkt måla dom men hittade ingen bra pensel så det fick bli turschpenna. Sen var solen framme och La´Lotta gillar att ligga och sola så det vart inte mycket annat fixat. Håll koll för nya bilder kommer!


Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

GÄSTBOK

Fråga mig

3 besvarade frågor

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards