La´Lottas blogg

Alla inlägg under oktober 2012

Av La´Lotta - 10 oktober 2012 19:26

   


Mejram som ska torkas.

Av La´Lotta - 10 oktober 2012 19:19


 

Hackat gräslöken och skjuts in i frysen..................


 

Av La´Lotta - 10 oktober 2012 19:12

I dag tog jag in sista tomaterna och paprikan samt två gurkor men de finns det många fler av om de bara växer till sig. Läste hur man torkar tomatfrön och har fixat med det. Sen tog jag reda på gräslök och mejram. Hade redan tagit in basilika och oregano men det blev inte så mycket.


       

Av La´Lotta - 9 oktober 2012 10:40

 


I dag är det paraply som gäller.

Av La´Lotta - 8 oktober 2012 22:09


Kolla vad La´Lotta inte har i sitt växthus. Nån som vet hur man kommer över frön till den frukten?


 

Av La´Lotta - 6 oktober 2012 18:18

Mozart var ute med mig i dag och i kväll ska vi käka ostbågar det gillar han.


     

Av La´Lotta - 6 oktober 2012 18:11


Mina Chokladblommor som faktiskt doftar choklad



   

Av La´Lotta - 5 oktober 2012 19:43

I dag har La´Lotta planterat lökar.Två lådor gamla tulpanlökar och två med nya Allium och två små gröna. Den som lever få se om det blir Lilla Holland till våren. Jag ska också köpa blå tulpaner men väntar på rean. Så har jag tagit "in" Liljor och Gladiolus i växthuset i krukor. Trots solen var det kallt i dag men inne i växthuset var det 20grader.


 



   


Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

GÄSTBOK

Fråga mig

3 besvarade frågor

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards