La´Lottas blogg

Alla inlägg under maj 2012

Av La´Lotta - 12 maj 2012 17:58

I dag har La´Lotta namnsdag. Grattis på mej!

Jordgubbstårta till kaffet.


 

Av La´Lotta - 11 maj 2012 19:19

Kunde inte låta bli så jag har sått pumpa i dag i ena hörnan. Har haft det förut och de blir roliga prydnadsfrukter till hösten. De kan man ha både ute och inne och piffa med. Funderar på om man kan så färska paprikafrön?????


Av La´Lotta - 11 maj 2012 12:08

I dag känner jag inte alls för att fixa någonting. Bar säckar och sådde frön i går. Planterade om jordgubbarna. Kollade på Tradera efter plantor i går kväll. det fanns chokladbruna paprikor.Ska tänka på saken............Sen fanns det hur mycket frön som helst men det är väl i sista laget,roligare om det hinner bli nåt. Köpte två tomatplantor förra helgen men de står innomhus än så länge.En gul körsbärs och en röd. Gurka sådde jag i går, en sort som skulle bli 10-15cm och nån mini purjolök sort. Planterade in rabarbern också i går för  det såg så tomt ut,kanske flyttar jag ut den sen igen. Måste köpa fler clips till dörren de tog slut eller blåste bort. Nu finns i alla fall  samtliga rutor på.

Av La´Lotta - 10 maj 2012 10:30

           


Hel bildserie på Växthuset

 I dag ska jag fixa och plantera frön. Jag köpte 10säckar blandat jord och gödsel och torv på Bauhaus 5säckar för 99kr.Taget Ska i alla fall fixa och hälla ut jord på ena sidan.Jag har planterat blomökar Iris och Gladioler och vad det nu var mer? Jordgubbsplantorna ska planteras i växthuset i år och hoppas sniglarna inte käkar upp dom. Dax att gå ut då  +15grader just nu och solen tittar fram.

Av La´Lotta - 9 maj 2012 21:36

Som ni ser har jag hottat upp bloggens layout.

Jag är riktigt nöjd.

Av La´Lotta - 9 maj 2012 12:42

Här är fler bilder............

Jag har fått in planteringslådor och fyllt upp med kompost  och jord för att få det plant innan sockeln monterades. Det fanns väggar runt om i en dag men det vart oväder och superblåsigt och vad hände? plastväggarna flög åt alla håll så jävla komiskt att se sambon springa och fånga upp dom till höger och vänster. Han är redan trött på mitt projekt. Dom värdelösa klipsen höll ju inte alls rutorna på plats. Men nu ska det limmas med silikon sen håller det nog ihop.


   



Av La´Lotta - 9 maj 2012 11:48

Här är då det efterlängtade växthuset ...........  

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

GÄSTBOK

Fråga mig

3 besvarade frågor

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards