La´Lottas blogg

Alla inlägg under maj 2012

Av La´Lotta - 22 maj 2012 09:53


Mina vackra Orkidéer blommar ännu.


     

Av La´Lotta - 18 maj 2012 20:27

I dag är det kallt bara 16grader i Växthuset nu på kvällen. Har planterat mina gurkfrön och zucchinifrön som kom med posten i dag. Genomvattnade allt och ska ta en senare titt om det dykt upp några sniglar efter vattningen.

Hitills har det inte varit några.

Av La´Lotta - 17 maj 2012 19:16

Här är mina Tomatplantor - en gul och en röd körsbärstomatplanta. Ska plantera dom vilken dag som helst.

Dom köpte jag billigt på en marknad jag var på här om helgen,


  Tomatplantor


Min kattmynta kom i går. Har planterat den i krukor så den ska rota sig annars rycker bara Majbritt upp dom.Hon är helt tokig i kattmynta. Jag har köpt flera gånger men får inte behålla dom. Den här gången kommer dom från Småland, köpta på Tradera var annars? Väntar på Zucchini och Gula citrongurkfrön också. Mina andra gurkfrön som jag sådde har tittat upp i Växthuset så dom är på G. Massor av rädisor blir det också, slösade lite väl mycket frön för nu måste jag gallra. Så har La´Lotta självklart hunnit med att ligga i solstolen i dag i det vackra vädret.


    Kattmynta från Småland


Av La´Lotta - 16 maj 2012 10:00

I natt när jag skulle redigera och skapa en header så passade jag på att rensa bland gamla bilder vilket ledde till att alla bilder försvann från bloggen. Headern vart ful som fan och jag fattade NOLL. Eftersom jag har en flitig bloggerska hemma så frågade jag henne men hon sa att det blir så ibland.Tänkte att det var nåt tillfälligt knas.

I morse var La`Lotta uppe med tuppen och tur var väl det för nu har jag redigerat och infogat och lagt in nya bilder till alla inlägg. Smart att ta bort bilderna från arkivet! det var ju DÄRFÖR de försvann. Det stod klart för mig som en klar blixt när jag vaknade.Tur man har några hästar hemma! La´Lotta reder sig själv ---- den här gången också!

Av La´Lotta - 15 maj 2012 19:34

 Varför blommar inte tulpanerna? En liten stackare finns det.


     

Allt är sent i år tror jag. I dag har i alla fall La`Lotta solat en stund så sommaren är på G.

Av La´Lotta - 15 maj 2012 19:11

   


Det har på bara några dagar grott och kommit upp grönt. Får snart plantera om dem en vända innan de ska planteras ut. Inne står sticklingar och väntar på att få komma ut i solen men än är det för tidigt att plantera ut.Jag har sått krasse i tre blomlådor. Krasse är så tacksam och blommar så länge. Kaninen gillar också krasse, förra sommaren planterade jag krasse i buren men det käka han upp på en gång så det tänker jag inte anstränga mig med i år. Min vindruvsplanta är på plats i växthuset och ser ut att trivas. Allt ser ut att trivas och det luktar redan så gott när man kommer in dit. La Lotta är såååååååå nöjd med sitt växthus.

Av La´Lotta - 14 maj 2012 13:50

Jag ska fatta mig kort. I går var det ca.33grader mitt på dagen och i dag bara 26grader i växthuset.

       


Av La´Lotta - 13 maj 2012 19:27

I dag har det varit sol men inte så varmt.I dag visar jag en bild på mitt andra lilla växthus där jag satt olika blomfrön. Har tidigare år haft tomater i det. Jag har sått der gamla vanliga som ringblommor,solrosor och luktärt samt några kantväxter. Det nya för i år är lila ampelluktärt och rosa vallmo. Planterade om den oranga vallmon som har tagit sig bättre på nya stället. Delade till två ganska stora plantor. I dag köpte jag en vindruvsplanta som ska planteras senare i kväll. Det blir förhoppningsvis blå druvor.


   


Omplanterad Vallmo och sådda blomfrön                                      

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

GÄSTBOK

Fråga mig

3 besvarade frågor

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards